Voorwaarden

Verkoop- en leveringsvoorwaarden
De volgende voorwaarden zijn van toepassing in gevallen waarin er geen andere schriftelijke overeenkomsten zijn gesloten tussen jou als koper en Woodupp.nl

 

Algemene informatie
Woodupp.nl
WoodUpp
Goederenweg 13, 1271 EH, Huizen, Nederland
Tel.: +31 (0) 85 888 2004
E-mail: pm@woodupp.nl
BTW: 36924187

 

Betaling

www.woodupp.nl accepteert de volgende betalingsmethoden: Ideal, PayPal, Apple Pay Mastercard, Visa en Visa Electron. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht voor het betalen met Dankort. Betalingen met andere betaalkaarten worden onderworpen aan 1,45% van de aankoop tegen een extra vergoeding. Het bedrag wordt alleen van je kaart afgeschreven wanneer de producten worden verzonden vanaf www.woodupp.nl We zullen nooit een groter bedrag in rekening brengen dan is goedgekeurd op het moment van aankoop.

Alle prijzen zijn inclusief BTW en andere heffingen. De weergegeven prijzen zijn actuele prijzen. Wanneer je iets bestelt op www.woodupp.nl, worden overeenkomsten in het Deens gemaakt.

 

Levering
Verzending van producten wordt altijd uitgevoerd met onze eigen WoodUpp-auto of door een andere koerier. Bij het afrekenen kun je kiezen uit de volgende opties:

  • Levering aan de deur (levering met WoodUpp-auto)
    – Goederen naar binnen tillen niet inbegrepen. Levering tot aan de deur.
  • Afhalen op ons adres. Afhalen is gratis. Het product kan op werkdagen tussen 9-16 uur worden afgehaald op onderstaand adres.
  • Bezorging met PostNord:
    PostNord – Afhaalpunt (gratis)
    PostNord – Zakelijke Levering
    PostNord – Thuis Levering

 

Herroepingsrecht
Deze regels zijn alleen van toepassing op verkoop aan consumenten, tenzij anders overeengekomen. Je hebt 14 dagen herroepingsrecht wanneer je iets bestelt op www.woodupp.nl. De opzegtermijn verstrijkt 14 dagen nadat je je artikel(en) hebt ontvangen. Je dient ons binnen 14 dagen na ontvangst te laten weten dat je je aankoop wil annuleren. Maak in je bericht duidelijk dat je gebruik wil maken van je herroepingsrecht. Dit kun je vinden in je orderbevestiging en onderaan deze voorwaarden. Je kunt dit niet ongedaan maken door alleen de ontvangst van het product te weigeren zonder ons hiervan op de hoogte te stellen.

 

Retourneren
Bij woodupp.nl betaal je je retourkosten zelf. Je dient je bestelling zonder onnodige vertraging en uiterlijk 14 dagen nadat je ons hebt laten weten dat je je aankoop wil annuleren, naar ons terug te sturen. Bij het terugsturen ben je zelf verantwoordelijk voor het veilig verpakken van de producten. Je draagt het risico van het product tot het moment van levering van het product zelf. Je kunt de verpakking van woodupp.nl hergebruiken. De afwezigheid van originele verpakking kan resulteren in een waardevermindering, dus om er zeker van te zijn dat je je volledige aankoopbedrag terugkrijgt, is het belangrijk om het product in de originele verpakking te retourneren. Voeg een kopie van de orderbevestiging toe of vermeld duidelijk om welk ordernummer het gaat.

 

De staat van het product wanneer je het retourneert
Je bent alleen aansprakelijk voor enige waardevermindering van de producten als gevolg van andere handelingen dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van de producten vast te kunnen stellen. Met andere woorden, je kunt het product op dezelfde manier uitproberen zoals je dat in een fysieke winkel ook zou kunnen doen. Als het product is getest naast wat hierboven is beschreven, beschouwen we het product als gebruikt, wat betekent dat je slechts een deel of niets van het aankoopbedrag terug kunt krijgen, afhankelijk van de commerciële waarde van het product. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen, dien je hetzelfde te doen als in een fysieke winkel. Je mag het product testen, maar gebruik het niet te intensief. Als een product is gebruikt, wordt de afschrijving in mindering gebracht op je terugbetaling. Laat daarom de beschermfolie op de producten zitten totdat je zeker weet dat je geen gebruik wil maken van het herroepingsrecht.

 

Terugbetaling van het aankoopbedrag
Als je spijt hebt van je aankoop, dan betalen we je het aankoopbedrag natuurlijk terug. Bij afschrijving waarvoor je aansprakelijk bent, wordt het aankoopbedrag in mindering gebracht. Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, betalen we je aankoopbedragen terug, inclusief bezorgkosten (exclusief eventuele extra kosten die voortvloeien uit je keuze voor een andere bezorg methode dan de goedkoopste vorm van standaardlevering die we aanbieden), zonder onnodige vertraging en in ieder geval binnen 14 dagen vanaf de datum waarop wij bericht van jou hebben ontvangen van je beslissing om deze overeenkomst te annuleren. We zullen een terugbetaling doen met hetzelfde betaalmiddel als dat je voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij je nadrukkelijk iets anders wenst. We kunnen de terugbetaling inhouden totdat we de goederen hebben ontvangen, tenzij je voor die tijd een bewijs van retournering hebt opgestuurd.

 

Klachten
Op aankopen van goederen kunnen tekortkoming regels van de koopwet toegepast worden. Wanneer je winkelt op www.woodupp.nl, dan krijg je 24 maanden garantie. Dit betekent dat je het product kunt laten repareren, ruilen, je geld terug kunt krijgen of korting op de prijs kunt ontvangen, afhankelijk van de specifieke situatie. Het is een vereiste dat de klacht gerechtvaardigd is en dat het defect niet is ontstaan als gevolg van oneigenlijk gebruik van het product of iets anders dat schadelijk zou kunnen zijn voor het product. Je moet hier binnen een “redelijke tijd” een melding van maken nadat je het defect aan het product heeft ontdekt. Als je binnen twee maanden nadat het defect is ontdekt, een melding maakt, is de klacht altijd op tijd. Als de claim gegrond is, dan betalen we je (redelijke) verzendkosten terug. Het product moet altijd in de juiste verpakking worden teruggestuurd en vergeet niet om ook om een verzendbewijs te vragen, zodat we je verzendkosten kunnen terugbetalen. Geef bij het retourneren van het artikel aan wat er defect is aan het product.

Bij zakelijke en/of commerciële aankopen vervalt het recht op het indienen van klachten van 24 maanden en zal in plaats daarvan een garantie van één jaar bevatten.

Het product dient verstuurd te worden naar: WoodUpp NL Goederenweg 13, 1271 EH, Huizen, Nederland

Verhelpen
Als je een klacht hebt over je aankoop, neem dan contact op met woodupp.nl, jel@woodupp.nl of bel 085 888 2004. Als het ons niet lukt om een oplossing voor je te vinden, kun je een klacht indienen bij de Consumer Complaints Board op www.forbrug.dk, mits er daarvoor aan de voorwaarden is voldaan. Het adres van de Consumer Complaints Board is Carl Jacobsens Vej 39, 2500 Valby.

Bovendien heb je de mogelijkheid om gebruik te maken van de EU-beroepsinstantie ODR (Online Dispute Resolution). Een dergelijke klacht kun je hier indienen.